torstai 12. kesäkuuta 2014

Ruokavalio

Ajattelin kertoa vähän ruokavaliostani. Ihmisemä sanoo, että jotkut ihmiset tekee koirien ruokinnasta kamalan numeron, ja että joskus se tuntuisi olevan ihan rakettitiedettä. Minun mielestäni se on kyllä tosi helppoa hommaa, kun syön vaan tuolta kupista ja pureskelen.

Silloin, kun vielä asuin väliaikaiskodissa, minulla oli semmoinen jalkavamma, että sain sitä varten erityisruokaa. Jalkavamma on nyt kuitenkin sen ruuan ja monipuolisen liikunnan vuoksi parantunut tosi hyvin, ja kävelen jo neljällä jalalla. Se erityisruoka oli kyllä tosi hyvää!

Kun muutin ihmisemälle, se syötti minulle vielä hetken aikaa sitä erityisruokaa, mutta alkoi pikku hiljaa sekoittaa siihen Canagan-merkkistä violetissa pussissa olevaa ruokaa. Se antoi minulle välillä  myös raakaa lihaa, ja kaikenlaisia sisäelimiä, lohiöljyä ja vitamiineja. Lisäksi, kun olin syönyt sen violetin pussillisen, se osti minulle Hill's-merkkistä herkkämahaisten ruokaa. Hullunkurista kyllä, minulla meni kuitenkin maha niin pahasti sekaisin, että Ihmisemä joutui pesemään minua tosi paljon. Se meni eläinkauppaan juttelemaan myyjän kanssa, ja sieltä sanottiin, että minulla saattaa olla herkkä maha ja vilja-allergia.

Nyt Ihmisemä on kokeillut minulle muutamaa eri makuista Canagan-ruokaa, toinen oli sitä violetissa pussissa olevaa, ja toinen vihreässä. Siitä violetista tykkäsin tosi paljon, mutta Ihmisemän mielestä kakkasin liikaa, joten se osti minulle vihreässä pussissa olevaa, ja nyt mahani toimii tosi hyvin. Niitä raakoja ruokia en enää oikein syö, koska vaikka Ihmisemä yritti syöttää minulle niitä tosi vähän kerrallaan, ei mahani silti oikein tykännyt niistä.

Minulla on aina ruokaa kupissa, koska kuulemma en syö liikaa, vaikka ruokaa olisikin tarjolla koko ajan. Yleensä syön kaksi kertaa päivässä, aamulla vähän ja illalla uudestaan. Me ulkoilemme ihmisemän kanssa aika paljon, yleensä noin 2 tuntia päivässä, joten saan kyllä syödä aika mielin määrin lihomatta. Täällä kaupungin reunamilla asumisessa on se hyvä puoli, että nuo lenkkimaastot ovat ihan vieressä ja pääsemme paljon metsälenkeille.

Tässä kuvassa olin juuri ylittämässä siltaa, mutta huomasin järvessä erikoisia lintuja!
Sen Canagan-ruuan lisäksi saan joka päivä jonkinmoisia makupaloja. Yleensä kerran päivässä saan Pedigreen Denta Stickin, koska hampaani menevät helposti likaisiksi. Sen lisäksi minulla on yleensä ihmisemän sängyssä piilotettuna solmuluu tai Jumbone, ja joskus saan myös possunkorvasiivuja. Kaikennäköinen pureskeleminen kuulemma on hyväksi hampailleni ja leukaperilleni.

Nämä solmuluut ovat tosi mukavia unikavereita!
Meillä on tämä ruokapolitiikka mennyt kaiken kaikkiaan aika hyvin, ja aiomme jatkaa samaa rataa. Markettiruokia Ihmisemä ei aio minulle ostaa ollenkaan, koska ne eivät kuulemma ole niin terveellisiä. Sitten, jos jotain ongelmia ilmenee, menemme taas eläinkauppaan ja neuvottelemme myyjien kanssa. Ne osaavat yleensä auttaa tosi hyvin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti