tiistai 9. syyskuuta 2014

Kesälomapuuhia

Pahoitteluni, että täällä blogissa on ollut niin hiljaista. Minä ja Tirri päätimme pitää kesäloman  tänä vuonna samaan aikaan kuin Ihmisemä, ja siksi olemme viilettäneet joka päivä kaikenlaisissa riennoissa, enkä ole oikein ehtinyt kirjoittaa tänne.

Iso osa lomastamme on mennyt ulkoillessa.

Koska lomalla kuuluu olla myös aktiivinen, päätin tarkkailla hieman niitä vesilintuja, joita aiemmin luulin erityiskoiriksi.
Lomalla on niin paljon aikaa, että Ihmisemä antaa meidän nuuskutella kaikessa rauhassa.
Meillä on viime aikoina ollut hieman ongelmia nukkumisen kanssa. Minun uniongelmani ovat johtuneet Tirristä, ja Ihmisemän uniongelmat puolestaan minusta. Tirrillä ei ole ollut uniongelmia. Muutamina öinä se on nimittäin salakavalasti tullut nukkumaan MINUN SÄNKYYNI. Tähän asti Tirri on aina nukkunut omassa sängyssään, mutta nyt sille on tullut jokin pakkomielle kömpiä minun kainalooni, eikä siihen sänkyyn kyllä kovin hyvin mahdu ketään minun lisäkseni. Minä puolestani en mahdu Tirrin sänkyyn kuin puoliksi.

Tästä johtuen olen joutunut herättämään Ihmisemän asian tiimoilta, sillä minun mielestäni on tärkeää kertoa hänelle elämääni kohdanneista vääryyksistä mahdollisimman tuoreeltaan. Ihmisemää ei kyllä ole kamalasti kiinnostanut oikaista asiaa silloin yöllä, joten olen sitten kostoksi kömpinyt hänen viereensä nukkumaan. Muuten sitä ei haittaa, mutta minun on kamalan vaikea nukkua ihmisten sängyssä ilman, että joku rapsuttaa minua koko ajan, joten olen sitten tökkinyt Ihmisemän uudelleen hereille, jos se on vahingossa lopettanut rapsuttamisen.

Tässä todistusaineistoa eilisillalta! Minä olen juuri evakuoitumassa Ihmisemän kainaloon.
Kun yöllä ei saa nukkua, niin päivällä käy näin.
Ihmisemä oli alkulomasta vähän kipeänä, joten se torkkui sohvalla. Minä ja Tirri menimme kiipeilemään sen vatsan päälle, kuten asiantuntevien sairaanhoitajien kuuluukin.
Kävimme taannoin lomamatkalla Joensuussa Ihmisemän vanhempien luona. Tirri ei ollut käynyt siellä koskaan ennen, eikä se oikein osannut suhtautua pitkään ajomatkaan, vaan sillä tuli autokyydistä vähän maha kipeäksi. Onneksi sitä ei kestänyt pitkään. Viimeksi, kun kävin Joensuussa, en oikein vielä osannut käyttäytyä kunnolla, ja niillä on niin iso ja monikerroksinen talokin, että menin siellä vähän sekaisin. Nyt osasin käyttäytyä paremmin, enkä murissut oikeastaan kenellekään. Tirri ei vielä ole oppinut kovin vieraskoreaksi, joten heti alkuun Ihmisemä rullasi kaikki matot pois lattialta, ettei Tirri pissaisi niihin.

Minulle on tässä kesän mittaan sattunut pienoinen vahinko, joka paljastui Ihmisemälle kun minulle ajeltiin kesätukka. Olen nimittäin kerryttänyt vähän kesävatsaa. Sitä ei onneksi ole kovin paljoa, mutta Ihmisemä päätti kuitenkin, että kysymme eläinlääkäristä vähän dieettivinkkejä, kun minut ensi perjantaina rokotetaan. Toivottavasti se lääkäri ei laittaisi minua kovin ankaralle dieetille. Syöminen kun on niin mukavaa!

Siitä kesätukasta tulikin tosi lyhyt, mutta se oli kyllä mukavan viileä! Vain häntä ja korvat säästyivät trimmeriltä. Nyt olen jo kasvattanut vähän pidemmän, muodikkaan syystukan.
Nyt minusta tuntuu, että on aika ottaa päiväunet, sillä tulimme juuri pitkältä lenkiltä (pelastuimme täpärästi hurjalta rankkasateelta!). Lupaan kyllä vähän ryhdistäytyä tämän blogin kanssa, ja palata asiaan jatkossa vähän useammin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti